Noosa

17 augustus 2013 - Noosaville, Australië

G'day mates,

Ik ben nu al in Hervey Bay maar ondertussen heb ik ook nog 2 dagen verbleven in Noosaville. 

Noosaville was echt super. Een hele relaxte sfeer en ik vond het persoonlijk veel toffer dan Byron bay. De eerste dag ben ik gewoon naar het strand gegaan in Noosa en toen ik aankwam heb ik aan een picknicktafel mijn lunch gegeten. Even later kwam er een vrouw bij mij zitten en ze vroeg me of het stoorde als ze een sigaret rookte. Ik zei van niet en toen zijn we beginnen babbelen. Oorspronkelijk is ze van Melbourne afkomstig maar ze was het daar beu en is toen met haar jongste dochter een roadtrip begonnen door Australië. Ze is langs de oostkust omhoog gegaan en toen aangekomen in Noosa. Nu is ze hier al een maand en ze denkt dat ze hier zal blijven. Ik vraag of ze nog andere kinderen heeft en blijkt dat ze nog een zoon en nog een dochter heeft. Haar zoon heeft een tijd in Spanje gewoond en is dan via het midden oosten en Azië in Thailand belandt. Haar andere dochter woont in Brisbane. Na een aangenaam gesprek nemen we afscheid. Hierna ga ik nog even op het strand liggen maar als snel begint het af te koelen en ga ik terug naar de hostel. De volgende dag ga ik naar Noosa national park. Omdat het zondag is, is het er vrij druk. Alle aussies zijn zo sportief en gaan allemaal leuke dingen doen op zondag dus ook naar het national park. Ik besluit de kustroute te volgen. Dit is een wandeling van ongeveer 5 km. Onderweg zie ik prachtige dingen. Verlaten stranden, de woeste zee die tegen de rotsen schuurt en in de verte zie je de walvissen water in de lucht spuiten. Het is vrij warm vandaag maar gelukkig waait er een sterke zeebries. Als ik het einpunt bereik wat ze hell's point noemen, neem ik even rust en geniet van het uitzicht hier. De zee is hier enorm woest en er staat een sterke wind. Ik besluit terug te wandelen via de tanglewood track. Dit is een pad dat kronkelt in het bos en ik hoop stiekem hier mijn eerste wilde koala te spotten. Het is een wandeling van ongeveer 6 km dus als ik dit achter de rug heb, heb ik wel een ijsje verdiend! De wandeling is echt super en verrassend genoeg is het lekker koel in het bos. Jammer genoeg staat er onderweg geen 1 bank om even uit te rusten en beslis ik om maar ineens door te wandelen. De wandeling doet me enorm deugd en maakt even mijn hoofd leeg. Dit was even nodig want het is toch al een intense tijd geweest en even aan niets denken doet deugd. Jammer genoeg kom ik onderweg geen koala tegen maar misschien op Fraser island wel waar ik maandag naartoe ga. Als ik terug bij het beginpunt kom trakteer ik mezelf op een ijsje en ga op een bankje zitten met uitzicht op de oceaan. Morgen ben ik hier al een maand en uiteraard zet dit mij weer aan het denken. Ik maak een balans op van mijn eerste maand hier. Ik voel me op 1 of andere manier echt bevrijd alsof ik nu pas ben begonnen met mijn leven. Ik geniet intens van alles en ben zo dankbaar dat ik dit mag meemaken. Ik weet dat het vroeg is om dit nu al te zeggen maar ik weet nu al dat ik hier langer zal blijven dan 1 jaar. Daarom wil ik na Fraser island zo snel mogelijk een job zoeken dat telt voor mijn 2de visum zodat ik nog een jaar extra kan blijven. En ik weet als je iets echt heel graag wilt dan komen dromen soms uit!

Liefs,
Evelyne

Foto’s