Airlie beach

2 september 2013 - Airlie Beach, Australië

G'day mates,

Na een korte nacht pakken we ons boeltje bij elkaar en gaan naar de andere hostel. Deze hostel is echt super! Het lijkt wel op een bungalowpark. De kamer is groot en ik heb een eigen badkamer. Hollie zit in een andere kamer omdat ze zich heeft opgegeven om in de hostel te werken. Vandaag is ook de dag dat ik Gaia terug ga zien. We hebben heel wat te vertellen want het is ondertussen al van Byron Bay geleden dat we elkaar gezien hebben. We hebben afgesproken om 12 uur bij het zwembad. Ze is net terug van haar bootreisje naar de Whitsundays. Ze verteld dat het echt super was en dat ze een enorm leuke groep had. Een aantal mensen van de groep komen even later ook naar het zwembad. Iedereen is in de stemming voor een feestje. Sommige mensen vertrekken de volgende dag al naar hun volgende bestemming dus dit is de laatste dag samen. Ik voel me direct welkom en leer enkele toffe mensen kennen. Om 1 uur is iedereen er en al snel komt de goon boven. Omdat het nu al middag is en ik nog niet heb gegeten vanmiddag krijg ik toch een hongerke. Ik wil net naar de keuken vertrekken als Jenny eraan komt en vraagt of ik zin heb in een advocado.  Ik heb hier al dagen zin in maar koop dit nooit omdat het enorm duur is hier. vanaf toen is ze mijn avocado angel! Na nog een hele middag plezier te hebben gemaakt besluiten we om 's avonds met zijn allen uit eten te gaan. Uiteindelijk gaat iedereen zich klaarmaken om te gaan eten. Tegen 7 uur is iedereen er en kunnen we gaan. Na lekker gegeten te hebben blijven we hangen en drinken en dansen nog wat. Om 11 uur heb ik mijn buik echt vol (letterlijk en figuurlijk) en kruip ik in mijn bed. Ik ben goed in de wind en val onmiddellijk in slaap. De volgende ochtend heb ik toch een vreselijke kater! Ik stuur een bericht naar Gaia maar krijg geen antwoord. Ondertussen heb ik ook een nieuwe kamergenote gekregen. Jill, een Belgisch meisje. Soms is de wereld toch echt wel klein! Om 1 uur smiddags krijg ik eindelijk een antwoord van Gaia. Ze heeft de worst hangover ever en ligt nog altijd in haar bed. Ik stuur dat ik met Jill naar de lagoon ga en zeg haar als ze ooit uit haar bed geraakt dat ze ons dan weet te vinden. Na een heerlijke middag lekker in het zonnetje te hebben gelegen komt om 4 uur Gaia eraan. Ze ziet er "friskes" uit. En da is nog zacht uitgedrukt! Ze is blijven feesten tot 8 uur vanmorgen. Ben ik blij dat ik om 11 uur ben gaan slapen! In de avond ben ik aan het koken en hoor ik ineens nog Nederlands. Blijken het 2 Nederlandse meisjes te zijn. Ze zijn hier ondertussen al 10 maanden en hun trip zit er dus bijna op. Ze zijn ook gekomen met Australian backpackers. Dus daar hebben we het uitgebreid over. Ze gaan binnenkort even naar huis en daar kerstmis vieren en dan komen ze terug door middel van hun 2de visum. Nadat we gegeten hebben is iedereen in de stemming om nog uit te gaan. We gaan ons allemaal omkleden en we beginnen in de down under bar. Omdat we van de hostels bonnen hebben gekregen voor gratis drankjes. Gaia is uiteindelijk niet meegekomen omdat ze vroeg naar haar bed wou. Na een paar drankjes is uiteindelijk bij iedereen het licht fel gedoofd en besluiten we om te gaan slapen. De volgende ochtend vertrekt Jill naar de Whitsundays en lig ik 's middags met Gaia aan het zwembad. 'S avonds ga ik vroeg naar mijn kamer omdat ik toch nog even intensief wil antwoorden op mails voor jobaanbiedingen. Ik heb ondertussen contact met 3 gezinnen om bij hen als au pair te werken. Liz vraagt of ik de volgende dag tijd heb om te bellen en vertel haar dat dit geen probleem is. Dus na vroeg te zijn gaan slapen krijg ik smorgens een telefoontje van haar en het gesprek verloopt enorm vlot. De klik is er en ze biedt mij de job aan. Maar ze zegt dat vooraleer ik ja zeg ik er eerst een nacht over moet slapen en haar morgen moet laten weten of ik de job wil. Ik ga hiermee akkoord en moet dus het 1 en ander overwegen. Die avond krijg ik ook nog terug antwoord van een ander gezin en zij willen de volgende ochtend skypen. Dit gesprek gaat ook vlot maar toch niet zo vlot als het andere gesprek. Maar er zijn bij beide jobs voor en nadelen. Als ik bij Liz (hunter valley) zou beginnen krijg ik geen 2de visum omdat hun postcode niet voldoet aan de eisen. Maar al de rest is wel positief. Bij Kathy ( outback) heb ik wel een 2de visum maar zit ik een uur rijden van het dichtst bijzijnde dorpje vandaan en 4 uur van Melbourne en 6 uur van Sydney. Dus toch wel enorm afgezonderd. Dus na een middag wikken en wegen bel ik Liz op om haar te zeggen dat ik de job aanneem. Ze is net zoals ik enorm blij. Ze zegt dat er geen haast bij is en dat ik rustig mijn tijd mag nemen om te rijden. Ik zit momenteel zo'n 2000 km van haar vandaan. Maar omdat ik toch zo snel mogelijk wil beginnen zeg ik haar dat ik de volgende zondag makkelijk in de Hunter Valley kan zijn. We spreken dus af dat ik zondag naar haar toe ga en me settel en vanaf maandag begin te werken. Ik heb dus nog een week. Dinsdag vertrek ik in Airlie beach en stippel dan zo mijn route uit dat het doenbaar is om dat stuk te rijden. Ondertussen is Gaia ook vertrokken en dit was de laatste keer dat ik haar zal zien. Want ze gaat al vrij snel terug naar België. De volgende dag is Jill terug van de Whitsundays en maken we er nog een gezellige dag van. Jammer genoeg is het weer enorm slecht geworden. Er lijkt een enorme storm aan te komen want alles ziet grijs en er is ook heel veel wind. Dat beloofd voor morgen! We gaan 's avonds uit eten en nemen afscheid van elkaar. Dit is mijn laatste avond in Airlie en omdat ik morgen een rit van 700 km voor de boeg heb ga ik vroeg slapen. Dus sweet dreams folks!

Cheers,
Evel