First job down under

23 september 2013 - Cessnock, Australië

G'day mates,

Het is ondertussen een héle tijd geleden, sorry voor dit. Maar er heb gewoon geen tijd gehad om te schrijven en om foto's te trekken. Maar zal jullie dus een opdate geven van wat er ondertussen gebeurd is.

Toen ik in Airlie beach was heb ik een job als Au pair gevonden in de Hunter valley. Dit is zo'n 2000 km van Airlie beach vandaan. Dus van zodra ik de job had ben ik meteen vertrokken. Elke dag probeerde ik 6-7 uur te rijden. Dit is me trouwens ook gelukt. De eerste stop was in Gladstone. Ik heb een camping gezocht en voor het eerst in den Eddy geslapen. Dit is me ontzettend goed bevallen en was trouwens ook een stuk goedkoper. De volgende dag ben ik tot Brisbane geraakt. De volgende dag ben ik tot Port macquarie geraakt. Dit was de leukste stop van allemaal. De hostel was echt super en heb een hele leuke avond gehad. Het was pizza avond en toch leuke gesprekken gehad en leuke mensen ontmoet. De volgende dag was een rit van 2 uurtjes tot Newcastle. Dit is zo'n 45 minuten van de Hunter valley. Ik ben vrijdag aangekomen in Newcastle en zondag had ik afgesproken met mijn nieuwe gezin zodat ik maandag zou kunnen starten. Ik heb echter spijt dat ik niet langer in Port macquarie ben gebleven want Newcastle is echt een oerlelijke stad! Heel ongezellig en best een vuile stad. Maar ik heb toch het beste proberen te maken van die 2 dagen. Toen het eindelijk zondag was ben ik dan ook zo snel mogelijk vertrokken richting Hunter valley. Ik zal jullie een beetje meer vertellen over Hunter valley. Dit is een wijnstreek op zo'n 2 uurtjes van Sydney. Het is echt het platteland omringd met nationale parken. Ook zijn er verschillende mijnen. Een hele mooie streek! Toen ik uiteindelijk aankwam bij het gezin werd ik hartelijk ontvangen door Drew en Liz en Lilliana en Jorja. Drew werkt bij een mijnbedrijf en heeft ook nog een paar eigen bedrijfjes. Liz werkt voor de nationale elektriciteitsmaatschappij in Newcastle. En het is dus mijn taak om de kinderen 'smorgens  naar de bushalte te brengen en ze in de namiddag op te pikken. Daarna ze naar eventuele naschoolse activiteiten brengen of zelf een leuke activiteit bedenken. Ondertussen ook nog een beetje het huishouden doen. Om de week moet ik ook koken omdat Liz dan met de late staat en pas tegen 7 uur thuis is. Ik heb ook een eigen cottage waar ik een beetje privacy heb. Het is een soort studiootje met een klein keukentje, een zetel en tv, een dubbel bed, tafel met 2 stoelen en een kleine badkamer. Alles dus was ik nodig heb. Ik ben er echt ontzettend blij mee! :) het is ondertussen mijn 3de week bij het gezin. In het begin was het even wennen en probeerde de kinderen mij te testen, vooral Lilliana (9 jaar). Ze heeft nogal een sterk karakter en dus moet ik strikt zijn. Zeker in het begin want eens ze weten dat ze over je heen kunnen lopen dan heb je daarna dikke miserie. Jorja (7 jaar) is iets rustiger en bindt sneller in als ik iets vraag. Maar achter dat lief, onschuldig gezichtje schuilt ook een uitgekookte persoonlijkheid. Door lief en onschuldig te doen kan ze ook erg manipulatief zijn. Maar toch mag ik echt niet klagen want het zijn echt schatten. Deze week is hun amah hier (Drew zijn moeder). Ze helpt me echt enorm goed met het intomen van de kinderen. We komen echt goed overeen en ze heeft me samen met de kinderen uitgenodigd bij haar thuis in Queensland. Dit zou de eerste week van december zijn wanneer de grote vakantie hier begint. Drew en Liz zijn een nieuw huis aan het bouwen en als ik dan met de kinderen naar Queensland ga kunnen zij goed doorwerken in het nieuwe huis zodat ze hopelijk hun eerste kerstmis daar kunnen vieren. En ik zeg uiteraard ook geen nee. Toch een weekje vakantie. Zo zouden we naar Australia Zoo gaan wat de zoo is van Steve Irwin. En ook nog een typisch Australisch cowboystadje bezoeken. En nog andere leuke dingen. Ik kijk er echt naar uit om Jamie nog eens terug te zien. Want woensdag vertrekt ze en ik ga ze toch wel missen. Ik heb het echt naar mijn zin en ben enorm gelukkig. Ik hoop dat er nooit een einde komt aan mijn avontuur down under!
Maar goed nu ga ik afsluiten. Ik beloof dat mijn volgende bericht niet zo lang zal duren als dit.

Liefs,
Evelyne

1. Karin gielen:
    2 oktober 2013
    Hallo Evelyne, ik ben zo blij dat je reis een echt avontuur is aan't worden! Je klinkt gelukkig. Ik denk regelmatig aan je :) je orchidee staat nog steeds te pronken met een laatste wit blaadje aan haar lange stengel! Hoop dat alles in orde is en je verder kan met je belevenissen, ik ben keitrots op jou, echt waar. Lieve groet, Karin