Bye Cessnock!

9 januari 2014 - Cessnock, Australië

G'day mates,

Alvast voor iedereen een schitterend 2014 gewenst! Dat al je wensen en dromen mogen uitkomen.

het werd nog eens dringend tijd om een bericht te plaatsen op mijn blog! Beschamend dat het zolang geleden is! Maar als je in de wereld van de werkende mensen vertoefd heb je gewoon. Iet veel tijd! Zeker niet als Au pair. Mijn dagen beginnen om 7 uur 's morgens en eindigen zelden voor 7 uur 's avonds. En daarna is het nog even genieten van de rust of skypen of nog een avond duik in het zwembad. Alles om even te ontspannen!

Ondertussen is 2014 begonnen en kan niet geloven hoe snel de tijd gaat!
Met kerstmis ben ik met het gezin naar hun buitenverblijf aan het strand geweest. Hawks nest is echt een piepklein dorpje met eigenlijk niet veel meer dan de zee en het strand en hoop en al 5 winkels. Kerst hebben we echt op zijn aussies gevierd met een BBQ en veel wijn. Met boxing day ben ik heel de dag naar het strand geweest en dit voelde enorm raar aan. Ik was helemaal niet in kerststemming! Maar dit zal waarschijnlijk wel gelegen hebben aan het feit dat het tegen de 40°c was. Oud op nieuw heb ik gewoon met vrienden in de pub gevierd.

Ondertussen ben ik al meer dan 4 maanden aan het werk bij mijn huidige gezin en volgende week is mijn laatste week bij hen. Ik heb een nieuwe job als au pair gevonden bij een gezin in Moree. Dit is zo'n 500 km noordelijker en dicht tegen de grens met Queensland. Het is een klein stadje en is voornamelijk een aboriginalgemeenschap. Ben dus echt benieuwd!
Mijn volgende job zal ook veel drukker worden want ik zal namelijk zorgen voor Penelope 4 jaar, Louis 2 jaar en Sophia en Hugo 12 weken. 4 kindjes onder de 5 jaar met een tweeling van 12 weken. Ik ga dus mijn handen meer dan vol hebben! Maar ik kijk er enorm naar uit! Ik kan niet wachten om te beginnen!

Maar eerst dus nog mijn laatste week hier in Cessnock. Het gaat heel raar zijn om mijn koffers te pakken om weer in het onbekende te springen. Het zal een dubbel gevoel zijn. Maar voor elke deur die dicht gaat opent er weer een nieuwe. En het is echt tijd voor iets nieuw. Cessnock is niet meer hetzelfde zonder Charlotte. Zij was mijn beste vriendin hier en nam me altijd mee op sleeptouw. Maar sinds begin december is ze terug naar de UK.  En nadien was het niet meer hetzelfde. Dus tijd om een nieuwe uitdaging aan te gaan en op naar een nieuw avontuur!

Cheers,
Evelyne

1. Ria en fernand:
    21 januari 2014
    beste Evelyne

blij dat ik weer een verhaaltje kan lezen van jou. Ik vind het ongelofelijk dat je daar zo'n fijne tijd beleeft en hoop dit jaar nog veel ervaringen van jou te lezen. Sorry dat ik dit vergeten ben, maar voor jou ook een fantastisch en mooi 2014 . Ik hoop dat dit jaar snel voorbij is en dat we je terugzien in Kalmthout

fernand en familie
  2. Evelyne Barbier:
    22 januari 2014
    Hey Ria en Fernand,

Blij om jullie nog eens te horen.
    Das niks ik ben ook nogal laks geweest met verhalen te posten.. :) maar gewoon enorm druk!
    Hoop dat alles goed gaat met jullie en misschien dat we eens kunnen skypen?

Vele groetjes vanuit Australie!

P.s. Hebben jullie mijn kerstkaartje gekregen?
  3. Witters Reinhilde:
    22 januari 2014
    Dag Eveline
    Wil jij mij toevoegen op skype? het is geregeld ik kan met je babbelen.Kijk er naar uit!

Tot gauw
    Groetjes Reinhilde
  4. Evelyne Barbier:
    25 januari 2014
    Hey Renilde,

Tuurlijk wil ik je toevoegen op skype! Ik heb je toegevoegd nu moet je enkel nog accepteren. Wanneer lukt het voor jou om te skypen?

Groetjes