First 2 days in Sydney

20 juli 2013 - Sydney, Australië

19/07/2013

G'day mates!

Ondertussen ben ik hier al een aantal dagen en heb ik uiteraard al heel wat dingen gedaan. Toen ik in Sydney aankwam stond Muriel van Australian backpackers ons al op te wachten. We zijn direct naar het stadscentrum van Sydney gereden. Daar heb ik voor het eerst de harbour bridge en the opera house gezien. Echt indrukwekkend! Daarna zijn we naar de hostel gereden en kregen we wat vrije tijd. Omdat we de tip kregen om niet te gaan slapen vanwege de jetlag zijn we naar strand gegaan en hebben we een beetje rond gewandeld in Manly. Manly hoort bij Sydney maar is een voorstad. Met de bus is het een uurtje en met de ferry een half uur. Daarna zijn we naar de hostel terug gegaan en was er nog een bbq georganiseerd. Omdat er ook 6 Nederlandse jongens verblijven was het dus een gezellige bende. Ik heb voor het eerst een kangoeroe steak gegeten. Was echt wel lekker mals. Daarna hebben we nog gezellig wat gedronken en zijn toen gaan slapen.

De volgende dag zijn we met de ferry naar Sydney gegaan omdat er u geregeld moest worden ivm ziekteverzekering en bankrekening,.. We hebben een hele tour door Sydney gedaan beginnend bij de bank. Na ongeveer een uurtje was alles in orde en konden we verder wandelen. Omdat het toen al bijna middag was zijn we naar een foodcorner geweest. Hier zitten allemaal verschillende soorten eetkraampjes samen met in het midden allemaal tafels waar iedereen mag gaan zitten. Dus echt wel super handig voor als je met meerdere bent en allemaal zin hebt in iets anders! Daarna zijn we naar Hyde park en de royal botanic gardens geweest. Echt heel mooi maar jammer genoeg begon het toen te regenen. Dus dropen we al snel af om vervolgens naar de wijk woolloomooloo te gaan. Oftewel de plaats waar mijn officieel adres is. Hier zit nog een kantoor van AB waar je terecht kunt voor jobs of gratis internet,... En dan was het tijd om naar een autodealer te gaan. We kregen een uitleg wat we bij hen allemaal konden verwachten qua service en hebben al enkele automodellen gezien. Ik moet zeggen dat ik toch beginnen twijfelen ben over het type auto dat ik wil. Ik wilde altijd een 4x4 maar nu ben ik erg aan het twijfelen om een stationwagen te kopen. Maar ach, time will tell en dus niets overhaasten! Toen we hier klaar waren zijn we nog naar een parking gegaan in de buurt van kings cross omdat hier alle backpackers samen troepen die van hun auto vanaf willen omdat ze het land bijna uit moeten. Als je dus goed onderhandelt kan je wel een koopje doen, maar soms zetten ze je ook in het zak. Je moet dus een portie geluk hebben! Ik ga het allemaal eens goed laten bezinken wat ik moet doen en dan zie ik weer wel. Nu we toch in de buurt van kings cross zijn wandelen we hier ook nog even rond. Dit is meer de uitgaansbuurt maar ook wel de ruigere buurt. En je ziet en voelt gewoon dat het een compleet andere sfeer is dan in de rest van Sydney. Eigelijk ben ik toch wel blij dat we dit deel van de stad achter ons laten en terug richting de haven wandelen. We moeten nog 1 formaliteit afhandelen namelijk medicare aanvragen. Waar ik me erg over verbaas is dat sommige mensen die bij de overheidsinstellingen werken zo slecht Engels kunnen. Ik had een Indiase vrouw met een verschrikkelijk moeilijk verstaanbaar accent. Maar uiteindelijk is het dan toch gelukt en gaan we na een wandeling van 20 km terug richting ferry om terug naar de hostel te gaan. Moe maar voldaan gaan we onderweg nog gezellig met z'n allen naar een Mexicaans restaurant om daarna terug naar de hostel te gaan om op tijd in bed te kruipen want de wekker loopt om half 6 af omdat we morgen naar de blue mountains gaan.. Looking forward to it!

Liefs,
Evelyne  

Foto’s