Blue mountains
21 juli 2013 - Sydney, Australië
20/07/2013
G'day mates,
Ik ben echt geen ochtendmens! De wekker liep vanmorgen af om half 6 een door de jetlag lag ik om 2 uur nog wakker. Dus een kort nachtje! Vandaag gaan we naar featherdale wildlife park en de blue mountains! We nemen de ferry om 7.20 naar Sydney en daar staat een busje ons op te wachten. Ik heb er enorm naar uitgekeken omdat je weer nieuwe mensen ontmoet. Het is een uurtje rijden naar het wildlife park en de meeste slapen nog een beetje op het busje. Maar ik let goed op het verkeer en wil niet slapen alhoewel ik wel moe genoeg ben om te slapen. maar ik wil het verkeer onder de knie krijgen. Als we aankomen in het wildpark krijgen we een uurtje de tijd om rond te lopen. Ik weet wel dat er veel dieren zouden zijn maar niet gedacht dat het er zoveel zouden zijn! De kangoeroes huppelen gewoon in het rond en je kan en mag ze gewoon aanraken. De koala's zitten gewoon tam te wezen in hun boom en blij dat ze kunnen eten en slapen. Je mag bepaalde koala's ook aanraken en vasthouden om mee op te foto te gaan. Echt super cool! Even verderop sta ik voor het eerst oog in oog met een 'saltie'. De krokodil is echt gigantisch! En die tanden zien er echt angstaanjagend uit. Ik hoop uit de grond van mn hart dat ik nooit eindig als krokodil snackje! Ik wandel verder in het park en zie dingo's en wombats en vleerhonden en allerlei soorten kangoeroes. Echt heel bizar dat ik dit nu allemaal al zie terwijl ik hier nog geen 3 dagen ben! In het park kom ik de meisjes tegen die bij ons in het busje zitten. Het blijken 2 Duitse meisjes te zijn en 1 Zwitsers meisje. Ze zijn heel vriendelijk en we hebben heel de dag door leuke gesprekken. Jammer genoeg gaan ze 's anderendaags al terug naar huis.
Als we allemaal terug aan het busje zijn vertrekken we richting Blue mountains. Eenmaal aangekomen gaan we een bushwalk doen. Een wandelingetje van een dik uur. Omdat we op 1500 meter zitten is het echt wel koud! Tijdens de wandeling komen we voorbij mooie watervalletjes en ik geniet van de prachtige natuur die Australië te bieden heeft. De heentocht was prima omdat dit gewoon naar beneden was maar de terugtocht is best wel zwaar. Steile hellingen, enorm veel trappen en omdat het pas geregend heeft zijn de paden 1 modderpoel. Het nadeel is dan ook nog eens dat heel mijn voeten onder de blaren zitten van mn nieuwe wandelschoenen dus ben ik genoodzaakt m'n sandalen aan te doen wat dus echt bloody koud is! Als ik uiteindelijk terug boven kom rijden we verder om te gaan lunchen. We stoppen bij een hostel in katoomba omdat we hier gaan BBQ'en. Omdat het buiten zo koud is gaat iedereen binnen gezellig bij het haardvuur zitten. Iedereen begint met elkaar te babbelen en als we daarna ook nog een lekkere hotdog eten is het echt helemaal top!
Na de lunch rijden we verder voor onze 2de bushwalk naar de three sisters. Weer komen we watervallen tegen en verbaas ik me weer over de schoonheid van het land! Als we uiteindelijk bij het uitkijkpunt van de three sisters komen vertelt de gids een aboriginalverhaal over hoe de three sisters daar terecht zijn gekomen en waarom ze zo noemen. Omdat ik gekozen heb om niet terug naar boven te wandelen ga ik verder naar beneden naar het railway station. De afdaling is echt enorm steil met enorm veel trappen. Als ik halverwege ben trillen mijn benen gewoon van de inspanning. Al ben ik blij dat ik niet alleen ben want ook de Duitse meisjes hebben last en onderweg komen we nog aussie girls tegen die de weg blokkeren omdat ze niet verder durven. Het is echt zo grappig omdat ze zo aan het gillen zijn en tegen elkaar aan het roepen zijn. Uiteindelijk nemen wij het voortouw en volgen ze ons. Na een afdaling van een dik half uur komen we eindelijk aan bij het railway station. Nu moeten we wachten op het treintje dat ons binnen een minuut terug naar boven brengt maar wel 52° verticaal gaat. Ik heb niet snel schrik van iets maar dit was echt eng! Eenmaal boven kijk ik nog even rond inde souvenirshop en omdat ik het zo koud heb gehad besluit ik om een jas te kopen. Naar Australische normen wel een koopje. Als we allemaal terug in de bus zitten vallen we allemaal in slaap en voor we het weten zijn we weer in Sydney. Omdat het zaterdagavond is wilden we uitgaan maar iedereen is doodop dus nemen we de ferry naar Manly en gaan nog snel even sushi eten om dan terug te keren naar de hostel waar we eindelijk een keertje mogen uitslapen! Thank god! Slaapwel folks!
Liefs,
Evelyne

En euh wij zitten hier in den Belgikske te bakken, te puffen en jij koopt een jas tegen de kou!
Ja het is echt een hele belevenis! Ik kijk er toch wel naar uit om verder te trekken. Naar een nieuwe hostel, nieuwe mensen en nieuwe avonturen! In de blue mountains was het echt wel koud! Maar als de avond valt in Sydney koelt het ook fel af dus die jas komt echt van pas! Nog goe bakken in de Belgische zon en geniet er van! Xx