Sorrento

8 juni 2013 - Sorrento, Italië

8/6/2013

Hallo iedereen,

Vandaag ga ik Sorrento helemaal verkennen. Ik neem de open tourbus en het is schitterend weer hiervoor! De rit duurt 2 uur en doet heel sorrento en omgeving. Dus ook de kleine omliggende dorpjes. Onderweg zie ik weer die fantastisch prachtige natuur. Steile bergkliffen en een paar meter lager dat mooie helderblauwe water dat tegen die kliffen schuurt. Het is een fantastische dag. De zon op m'n hoofd en de wind in m'n haren. Wat een schitterend gevoel. Ik geniet, geniet en geniet! Na 2 uur rijden komen we weer aan in sorrento. Ik wandel richting de haven en dit is toch een redelijke afdaling. Je kan kiezen voor trappen of gewoon de dalende weg volgen. Ik kies voor de weg en besluit om terug omhoog te gaan met de trappen. Goed voor de conditie! En die is er op vooruit gegaan. Eenmaal beneden aangekomen bij de haven zet ik me op een bank en ik bekijk de uitgestrekte oceaan. Morgen ga ik met een boot varen langs de kust van Positano en Amalfi. Na een tijd hier te hebben gezeten zie ik een minitrein rondrijden. Je weet wel zo'n toeristisch treintje. Ik laat de toerist in mij helemaal naar boven komen en ga er een ritje mee maken! Na heel Sorrento te hebben doorkruist stap ik terug af bij de haven. Nu begint mijn wandeling bergopwaarts. Ik weet niet hoeveel trappen het zijn maar het zijn er heel wat! Maar uiteindelijk geraak ik toch boven en omdat de avond begint te vallen en toch honger krijg ga ik iets eten in een restaurant. En omdat ik zo verschrikkelijk dringend naar de wc moet. Als ik heb besteld ga ik naar de wc en jammer genoeg staat er een hele wachtrij! Ik houd het niet meer en begin te wiebelen dat het bijna lachwekkend is! De vrouw achter mij ziet dit en zegt jij moet precies wel heel dringend! Waarop ik antwoord is dat dan zo duidelijk? We beginnen te praten met elkaar en blijkt dat ze uit Canada komt. Ik vraag haar of ze geniet van haar vakantie en ze antwoord dat ze erg geniet van het weer en de relaxte sfeer hier. Ze vraagt hoe mijn vakantie tot nu toe verloopt en ik vertel haar dat die uitstekend verloopt alleen zou ik me meer relax voelen als m'n blaas leeg zou zijn! Hierop moeten we verschrikkelijk lachen en nu houd ik het echt nie meer! Gelukkig ben ik de volgende en van zodra mijn toilet vrij komt schiet ik naar binnen! Pfieuw! Wat een opluchting. Nu ik weer relax ben kan ik eindelijk genieten van m'n maaltijd en ik kan echt niet genoeg krijgen van de Italiaanse keuken! Na mijn maaltijd vertrek ik richting hotel omdat ik morgen vroeg op moet voor m'n boottochtje. Dus tot snel!

Liefs,
Evelyne