Marine magic
5 augustus 2013 - Coffs Harbour, Australië
05/08/2013
G'day mates,
Na een actieve dag gisteren (die ik nog steeds voel) ga ik vandaag iets rustigers doen. Ik ga vandaag naar Marine magic. Dit is een dierenpark hier in Coffs harbour. In dit park kan je op de foto met een zeeleeuw en een dolfijn terwijl je er een 'kus' van krijgt. Dit lijkt me wel eens leuk om te doen. Je kan ook nog pinguins en haaien voeren in dit park. Om iets na 9 uur kom ik aan in het park en het is kleiner dan ik had verwacht. Maar daarom niet minder leuk! Ik wandel naar het showbassin van de dolfijnen en de trainer zegt dat ik mijn handen in het water moet steken en dat ik dan de dolfijn kan aanraken. Even later komt hij inderdaad langs en ik voel voor het eerst in mijn leven de huid van een dolfijn. Het is zachter en gladder dan ik had verwacht. Maar wel een fijn gevoel. Iets later roepen ze af waar je moet zijn voor de dolfijn en zeeleeuwen kus. Ik word onderverdeeld in de groep die eerst naar de zeeleeuw gaat. Even later komt er inderdaad een zeeleeuw aan gewaggeld en hij neemt plaats op een bankje. Ik zie hoe de mensen voor mij plaats nemen naast de zeeleeuw en hoe ze verschieten als de zeeleeuw uiteindelijk hun huid aanraakt. Nu is het mijn beurt. Ik neem plaats op het bankje naast de zeeleeuw en net wanneer ik het niet verwacht voel ik hem. Het is een heel vreemd gevoel en de snorharen kriebelden. Maar hij is zo schattig! Nu worden we verder geleid naar de dolfijn en als het mijn beurt weer is zet ik mezelf klaar en weer had ik het niet zien aankomen. De dolfijn raakt vol mijn wang en ik krijg daarna de glimlach niet meer van mijn gezicht. Zo een fantastische ervaring die ze mij nooit meer afnemen. Even later begon de show deze was heel grappig en erg afgesteld op kinderen die het uiteraard allemaal fantastisch vonden. Ik vond het ook fantastisch en na de show mocht iedereen ook nog een vis geven aan de zeeleeuwen. Daarna gingen we richting de aquariums omdat je hier vissen en haaien mocht eten geven. Je kreeg een knijper waar je het eten tussen kon knijpen en dan moest je het net onder water houden. Ik verschoot elke keer enorm als een vis het eten kwam halen. De vissen waren enorm hebberig en de spetters water vlogen in het rond. Na een tijdje ging ik verder naar de groene zeeschildpadden. Hier was een verzorger ze net eten aan het geven en hij vertelde me wat meer over hoe ze hier terecht gekomen waren. Er was er 1 hele grote die zijn ene achtervoet helemaal kwijt was en de andere voet voor de helft kwijt was. De schildpad was echt enorm groot en ik was verrast dat ze zo groot konden worden. Ze hadden hem gevonden verstrikt in een net en toen hij weer op krachten was gekomen hebben ze hem weer vrijgelaten. Jammer genoeg was hij na een week weer in een net verstrikt geraakt en hebben ze besloten om hem dan maar permanent onderdak te geven. Er zaten ook nog 2 kleinere schildpadden in het bassin en deze waren ziek aangespoeld. Ze waren ondertussen genezen maar ze moesten nu enkel nog op krachten komen en tegen oktober zouden ze ze weer vrijlaten in de natuur. Nadat ik hier klaar was werd er afgeroepen dat je nu naar de pinguins kon gaan om deze te voederen. Het park heeft een hele kolonie blauwe pinguïns en ze stonden allemaal ongeduldig te wachten tot ze gevoederd werden. We moesten elk om beurt een vis pakken en deze in de bek van de pinguïn geven. Toch ook weer een leuke ervaring. Ondertussen had ik heel het park gezien en omdat het al na de middag was besloot ik om ineens iets te eten. Nadat ik klaar was met eten besloot ik om nog even naar het strand te gaan omdat het zo een mooi weer was. Ik liep dus het park uit en op de terugweg richting hostel is er een mooi groot strand. Tegen 4 uur begon het fel af te koelen en ben ik terug gegaan naar de hostel. Nadat ik een douche genomen had ging ik naar de keuken om mijn restjes van gisteren op te warmen. Gaia was ondertussen ook aan het koken. We hebben samen gezellig gegeten en daarna hebben we heel de avond gekaart. Ze heeft me een nieuw kaartspel geleerd dat enorm leuk is! Daarna zijn we naar onze kamer gegaan en hebben nog tot een kot in de nacht gebabbeld. Gelukkig konden we allebei uitslapen!
Liefs,
Evelyne
