Hola Barcelona!
7 februari 2013 - Barcelona, Spanje
Donderdag 7/2/2013
Hallo iedereen,
Ik heb de meest fantastische treinrit gehad! Nooit gedacht dat 5 uur zo zouden voorbij vliegen. Ik heb elke minuut genoten van de prachtige uitzichten. De ruige landschappen afgewisseld door de puurheid van de oceaan. Wat me enorm opviel was hoe noordelijker we gingen hoe groener het werd. Bergen zijn doormidden gedaan en daartussen de sporen aangelegd. Ook zijn er redelijk veel tunnels waar we doorheen moesten. De eerste tussenstop die we maakten was in Valencia. We reden recht door het centrum en zo heb ik toch al een beetje van Valencia kunnen genieten. Toen we onze reis verder zetten passeren we op een paar honderd meter langs het ciutat de les arts i les ciencies. Echt ongelooflijk reusachtig! En ontzettend mooi. Iets later hebben we Valencia achter ons gelaten en gaan we richting Tarragona. Tussen Valencia en Tarragona is er niet echt iets dat nog in de buurt van een stad komt. Veel kleine dorpjes en té veel urbanisaties! Eerst zien we enkel maar bergen en ruw landschap om vervolgens vlak naast de zee te rijden. Het water schuurt tegen de rotsen en de zon geeft de kleurschakeringen van de oceaan goed weer. Blauw met groen afgewisseld. Wat een ongelooflijke schoonheid toch! We schuiven beetje bij beetje op richting noorden. We komen in de buurt van Barcelona. Ik weet niet wat me te wachten staat daar maar mijn reis kan al niet meer stuk. Het mooiste van alles vind ik nog wanneer we door of onder een berg rijden en erna de oceaan zien. De zon die mooi op het water glinstert. Dit gebeurt een paar keer en ik geniet en absorbeer elk detail. Ik wil dit nooit vergeten! Uiteindelijk komen we aan in Barcelona. Het begint toch te kriebelen. Het eindstation is Barcelona-Sants. Het grootste station van Barcelona. Het doet me meer aan een luchthaven denken dan aan een treinstation. Het is gigantisch voor een treinstation. Wat me het eerste opvalt is de drukte. Ik heb meteen door dat Alicante peanuts is in vergelijking met Barcelona. Van zodra ik buiten kom probeer ik een taxi te pakken te krijgen. Dit lukt vrijwel meteen en ik vraag of hij me wil brengen naar estacion de frança. Hier zal ik binnen een paar dagen mijn reis verder zetten richting Parijs. 10 minuten later sta ik in het estacion de frança. Ik besluit van maar direct mijn treinticket te kopen naar Parijs. Het is kiezen tussen zondag of maandag vertrekken. Maar beslis toch vrij snel om tot maandag te blijven. Ik vertrek maandagmorgen om 9 uur ‘ s morgens. De treinrit zal zo’n 7 uur duren. Als dit allemaal in orde is, is het tijd om een hotel te zoeken. Liefst vlakbij het station zodat ik maandag niet te ver moet sleuren met m’n bagage. Ik vind al snel een hotel dat betaalbaar is en check in. De kamer is niet groot maar alles is aanwezig wat ik nodig heb. Ik ga even op bed liggen om wat op adem te komen van het avontuur. Ik probeer een snelle siësta te houden maar ben te onrustig en te nieuwsgierig om binnen te blijven. Het is ondertussen al 4 uur. Maar ik ga toch nog even een wandelingetje maken. Ik zit vlak bij de zoo van Barcelona, dat gelegen is in het parc de la ciutadella. Ik wandel rustig door het park tot ik aan de andere kant van het park uitkom. Ik besluit rond te gaan en zo richting hotel terug te gaan. Ik wandel rond het park heen en kom uiteindelijk bij de arc de triomphe uit. Wat een prachtig bouwwerk! Ik ga dichter kijken en wandel erdoorheen. De details op het bouwwerk zijn fantastisch! Ik wandel terug richting hotel naast het park. Daar kom ik het castell dels tres dragons tegen. Een mooi kasteel maar besluit van niet binnen te gaan aangezien ik nu toch wel moe aan het worden ben en nood heb aan rust. Ik kom om half 6 terug aan op de kamer en plof neer op bed. Wat een dag! Kan het nog beter worden?
Liefs,
Evelyne
